Σχετικά άρθρα
ΤΙ ΒΟΥΛΗ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙΣ ΜΩΡΗ; |
Συντάχθηκε απο τον/την Μιχάλης Ταμπούκας |
Πέμπτη, 12 Ιούλιος 2012 07:00 |
Τι Βουλή θα παραδώσεις μωρή; των Άννας Παναγιωτοπούλου, Αλέξη Καλλίτση, Μίνωος Θεοχάρη Το θέατρο είναι ο ηθοποιός και ο λόγος. Η μεγάλη ιστορία της επιθεώρησης ως θεατρικού είδους στην Ελλάδα, αποτελεί επίσης έναν άλλο κοινό τόπο. Αναφορικά με το μέγεθος των Ελλήνων ηθοποιών που ανέδειξαν και τίμησαν την επιθεώρηση, αναφέρω εμφατικά ένα περιστατικό από την επίσκεψη του μεγάλου κριτικού και ιστορικού του κινηματογράφου Ζωρζ Σαντούλ στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’50. Αφού είχε π(λ)ήξει από το ύφος παραστάσεων Εθνικού Θεάτρου και Θεάτρου Τέχνης, όταν είδε επιθεώρηση έμεινε τόσο ενθουσιασμένος και συγκινημένος ώστε είπε: «Μα σε τι ανοησίες με τραβολογούσατε τόσες μέρες;». Και απορώντας για τη μη αξιοποίηση μέγιστων ηθοποιών (π.χ. στο Εθνικό) όπως ο Ορέστης Μακρής (που είχε παίξει και στην «Κάλπικη Λίρα» του ασύγκριτου Γιώργου Τζαβέλλα την οποία ο Σαντούλ συμπεριέλαβε στις καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου), «Και τι ταλέντα έχετε και δεν τα προβάλλετε! Εμείς στη Γαλλία δεν έχουμε ούτε τον μισό από αυτούς τους ηθοποιούς και καμαρώνουμε. Μάλλον έχουμε τον μισό. Τον Φερναντέλ (!)». Στην επιθεώρηση «Τι Βουλή θα παραδώσεις μωρή;», η Άννα Παναγιωτοπούλου, ο Αλέξης Καλλίτσης και ο Μίνως Θεοχάρης έδωσαν στα κείμενα την καίρια πρώτη ύλη, συνθέτοντας με ευφρόσυνο χιούμορ μία εύστοχη τυπολογία χαρακτήρων που πατάει γόνιμα στην ηθογραφική σάτιρα της καλύτερης παράδοσης της θεατρικής επιθεώρησης. Ο Φωκάς Ευαγγελινός και η Άννα Παναγιωτοπούλου εμψύχωσαν σκηνοθετικά το εγχείρημα που ευοδώθηκε από τη σύμπνοια των θαυμάσιων συντελεστών της στο επίπεδο του άρτιου καλλιτεχνικού αποτελέσματος, απολύτως αναλόγου των ποιοτήτων τους. Εξόχως «επιθεωρησιακή» η δημιουργική δουλειά του Διονύση Τσακνή στη μουσική και της Αναστασίας Αρσένη στα κοστούμια και το σκηνικό. Οι εξαίρετες κυρίες του θεάτρου και της επιθεώρησης Άννα Παναγιωτοπούλου, Μίρκα Παπακωνσταντίνου (με ένα «Λέλο Βενιζέλο» που μπορεί να γίνει κλασικός) και Χρύσα Ρώπα προσφέρουν γενναιόδωρα τη λάμψη του οίστρου τους. Αναλόγως εύφοροι και οι σπουδαίοι Αντώνης Καφετζόπουλος και Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, με ενδεικτική μνεία στην απογείωση του «Κατηγορουμένου» και του «Κουκουλοφόρου» αντίστοιχα. Αστείρευτος ο χαρισματικός «Βλάχος», «Κρητικός» και «διαδηλωτής» Παντελής Καναράκης, όπως και ο καταπληκτικός Γιώργος Γαλίτης ως «τσέλιγκας», «εγχώριος σταρ τραγουδιστής» και «facebookόβιος», στο τελευταίο με τον επίσης λιτό και άμεσο Γιώργο Τσούρμα. Ξεκαρδιστική «Βλαχοπούλα» και «πελάτισσα πλαστικού χειρουργού» η εκπληκτική Άννα Μονογιού, μια –κατά κάποιον τρόπο– ερμηνευτική «αποκάλυψη» εύρους υπόδυσης, όπως και οι επίσης απολαυστικές Ιωάννα Τριανταφυλλίδου και Κατερίνα Δημάδη, με κέφι και μπρίο στη γκάμα των ρόλων τους. Μία από τις καλύτερες επιθεωρήσεις των τελευταίων ετών, με μέτρο και ρυθμό γόνιμου σκηνικού ήθους, μίας απόλυτα γνήσιας και απολαυστικής θεατρικής ψυχαγωγίας.
Σκηνοθεσία: Φωκάς Ευαγγελινός, Άννα Παναγιωτοπούλου Σκηνικό – Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη Μουσική: Διονύσης Τσακνής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΛΟΙΠΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
26/07 :ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ 28/07 :ΓΑΛΑΤΣΙ
|