Σχετικά άρθρα
ΜΑΡΙΑ ΔΕΛΕΤΖΕ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Σάββατο, 02 Δεκέμβριος 2017 08:10 | |||
Μαρία Δελετζέ
Απόφοιτος της επαγγελματικής σχολής μουσικού θεάτρου << P.M.T.P. >>, με σπουδές στο χορό, το τραγούδι και την υποκριτική, έχει συνεργαστεί με τον Δημήτρη Μαλισόβα, την Μαριάννα Τόλη, τον Βασίλη Μυριανθόπουλο, την Θέμιδα Μαρσέλλου και άλλους σε παραστάσεις μιούζικαλ, έχει χορέψει και με το χοροθέατρο «Εξ’ αφορμής» στην παράσταση «Διαδρομές» και έχει αποτελέσει μέλος της χορωδίας του «Ωδείου Αθηνών» ενώ ταυτόχρονα είναι απόφοιτος Φυσικοθεραπείας του Τ.Ε.Ι Αθηνών. Η Μαρία είναι φέτος το «Κορίτσι που επιμένει» στο θέατρο «Άβατον» και γοητεύει μικρούς και μεγάλους με την ολοζώντανη παρουσία της στη σκηνή, την υπέροχη κίνηση, την εκφραστική φωνή της, τις υποκριτικές της ικανότητες αλλά κυρίως με την καθαρή ματιά της, το ακαταμάχητο χιούμορ της και την απροσποίητη χάρη της. Απολαύστε την.
Ποιος είναι ο μύθος από τον οποίο εμπνεύστηκε ο συγγραφέας την ιστορία; Είναι ένα έργο εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία. Ο συγγραφέας του, Τηλέμαχος Τσαρδάκας, επέλεξε, ως πυλώνα της ιστορίας, τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης αλλά σε μία... ανεστραμμένη εκδοχή. Στην δική μας ιστορία, το κορίτσι είναι αυτό που κατεβαίνει στον Κάτω κόσμο, με την άδεια των θεών, για να φέρει πίσω το αγόρι της.
Μίλησε μου για τον ρόλο σου; "Το κορίτσι" είναι μια ηρωίδα που οδηγείται από την αγάπη για το αγόρι της, σε θαρραλέες πράξεις. Διαθέτει την αφέλεια ενός παιδιού, αλλά και την εξυπνάδα να αξιοποιήσει τις δυνάμεις της, με τον κατάλληλο τρόπο κάθε φορά, ώστε να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που συναντά στο δρόμο της. Το κίνητρό της είναι αγνό... η αγάπη. Και τα όπλα της ... η επιμονή, η τόλμη, η πίστη, το χιούμορ και το τραγούδι.
Με ποιο τρόπο επιδρά το θέατρο στην ψυχοσύνθεση των παιδιών και πως ανταποκρίνονται; Το θέατρο μπορεί να έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στην ψυχοσύνθεση των παιδιών. Μια θεατρική παράσταση δίνει στα παιδιά ποικίλα ερεθίσματα που διεγείρουν τη φαντασία, αναπτύσσουν την αντίληψη και διαμορφώνουν την αισθητική τους. Πάνω απ' όλα όμως, το παιδικό θέατρο οφείλει να μεταλαμπαδεύει υψηλές αξίες και ιδανικά, όπως η αγάπη, η πίστη στις δυνάμεις μας, ο σεβασμός, η προσφορά, αλλά και να προετοιμάζει για τις δυσκολίες της ζωής, φωτίζοντας, βέβαια, την αισιόδοξη πλευρά τους. Είναι εκπληκτικό σε τί βαθμό τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα μηνύματα αυτά. Πολλές φορές, οι "μεγάλοι" υποτιμούμε την αντίληψη των παιδιών και οι αντιδράσεις τους επιβεβαιώνουν το λάθος μας. Ακούς παιδιά να γελούν με αστεία που νόμιζες ότι δε θα "πιάσουν", βλέπεις να παρακολουθούν καθηλωμένα την εξέλιξη της ιστορίας, να συγκινούνται με τα παθήματα των ηρώων, να ξαφνιάζονται με μια ανατροπή.
Το μουσικό θέατρο πως λειτουργεί στη χώρα μας; Είναι εμφανές πως τα τελευταία δύο με τρία χρόνια, οι παραγωγές μουσικού θεάτρου στη χώρα μας έχουν αυξηθεί σε αριθμό. Κατά βάση, πρόκειται για μιούζικαλ προερχόμενα από τις θεατρικές βιομηχανίες του West End και του Broadway, μεταφρασμένα στα ελληνικά. Λίγες είναι οι πρότυπες ελληνικές παραγωγές, αλλά, ευτυχώς, υπαρκτές και συνήθως αξιόλογες. Δυστυχώς, όμως, είτε μιλάμε για ξένες , είτε για ελληνικές δημιουργίες, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι παραστάσεις μουσικού θεάτρου στη χώρα μας ανεβαίνουν για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, για μία σεζόν ή ακόμη και ... για δύο μόνο παραστάσεις! Αυτό πιστεύω ότι οφείλεται στο γεγονός πως μεγάλο μέρος του ελληνικού κοινού, δεν εμπιστεύεται το μουσικό θέατρο στην Ελλάδα. Κατά καιρούς έχει ξεγελαστεί από παραγωγές πολλά υποσχόμενες, που, όμως, λόγω της άγνοιας του είδους, από μεριάς συντελεστών, δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες του. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό, στην ελληνική θεατρική σκηνή, εμφανίζονται ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες, ικανοί στο είδος, και αυτό με κάνει να βλέπω με αισιοδοξία το μέλλον του μουσικού θεάτρου στη χώρα μας.
Ποιες είναι οι ιδιαίτερες δυσκολίες του μιούζικαλ για τον ηθοποιό; Το μιούζικαλ είναι ένα είδος θεάτρου που συνδυάζει τρεις τέχνες: την υποκριτική, το τραγούδι και το χορό. Η πρόκληση για τον ηθοποιό είναι να εξελίξει την τεχνική του και στις τρεις αυτές τέχνες σε επίπεδο αρτιότητας. Ο ηθοποιός του μουσικού θεάτρου πρέπει να είναι και τραγουδιστής και χορευτής. Δουλεύει με κείμενο, παρτιτούρες και χορογραφίες. Αυτή είναι η δυσκολία, αλλά και η γοητεία του μιούζικαλ... Εκεί που τα λόγια δεν αρκούν για να εκφράσουν το συναίσθημα, γίνονται τραγούδι και το τραγούδι, χορός και όλα μαζί μπλέκονται και καταλήγουν σε ένα μαγευτικό αποτέλεσμα!
Τι πιστεύεις για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κανείς να κρατήσει το δύσκολο παιδικό κοινό σε εγρήγορση; Είναι αλήθεια πως το παιδικό κοινό είναι δύσκολο γιατί είναι ειλικρινές. Ένα παιδί, εάν βαριέται με αυτό που βλέπει, θα σταματήσει να παρακολουθεί και δε θα διστάσει να μιλήσει με το διπλανό του. Είναι λοιπόν πρόκληση να κρατήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και αποτελεί ευθύνη του συνόλου της δημιουργικής ομάδας μιας παιδικής παράστασης. Στην επίτευξη αυτού του στόχου συμβάλλουν κατά μεγάλο ποσοστό η πλοκή του έργου, η δημιουργία ενδιαφερόντων χαρακτήρων και η διατήρηση του ρυθμού και της ενέργειας της παράστασης σε υψηλό επίπεδο. Σημαντικό ρόλο παίζουν επίσης η μουσική, τα σκηνικά, ο φωτισμός και τα ειδικά εφέ, η κίνηση ή ο χορός. Οι ηθοποιοί, από τη μεριά μας, οφείλουμε να υπηρετούμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τον στόχο αυτό. Πως ονειρεύεσαι την θεατρική σου πορεία; Γενικά, είμαι άνθρωπος που ονειρεύεται. Είναι ωραίο να κάνεις όνειρα... αρκεί να μπορείς να διαχειριστείς και την πιθανή ματαίωσή τους. Η μέχρι τώρα πορεία μου στο χώρο, με έχει διδάξει να βάζω πιο βραχυπρόθεσμους στόχους και να αφήνω το ένστικτο μου να με οδηγεί. Αυτό που σίγουρα θέλω και εύχομαι είναι να έχω πολλές όμορφες και δημιουργικές συνεργασίες.
Ποια πιστεύεις πως είναι η μεγαλύτερη αρετή για έναν άνθρωπο και τι είναι αυτό που απεχθάνεσαι περισσότερο σε μια προσωπικότητα; Ίσως ακουστεί κλισέ, αλλά, πραγματικά πιστεύω, πως η μεγαλύτερη αρετή ενός ανθρώπου είναι η αγάπη. Μακάρι να μπορούσαμε να την κάνουμε όλοι πράξη, σε κάθε στιγμή της ζωής μας και να φιλτράρουμε κάθε μας σκέψη μέσω αυτής. Δεν είναι εύκολο. Χρειάζεται συνεχή προσπάθεια. Αλλά πιστεύω, πως αυτή θα έπρεπε να είναι η επιδίωξη κάθε ανθρώπου. Από την άλλη, αυτό που απεχθάνομαι περισσότερο απ’ όλα, είναι το ψέμα. Πιστεύω πως δεν έχει λόγο ύπαρξης και πως όλα γίνονται πολύ πιο απλά όταν υπάρχει ειλικρίνεια μεταξύ των ανθρώπων. Και εάν όχι πάντα πιο απλά... σίγουρα πιο αληθινά! Κείμενο – Στίχοι – Σκηνοθεσία: Τηλέμαχος Τσαρδάκας Μουσική σύνθεση: Διονύσης Μπάστας Σκηνικά αντικείμενα – Κοστούμια: Μαρία Βασιλάκη Κινησιολογία: Σπύρος Κουβαράς Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάρια Φλωράτου Σχεδιασμός αφίσας: Δημήτρης Γιαννακούλιας Ηχογραφήσεις: Noise Box Studio Video, Φωτογραφίες: Περικλής Παπανδρεόπουλος Παίζουν και τραγουδούν: Μαρία Δελετζέ, Θοδωρής Ζωγόπουλος, Πάολα Καλλιγά, Μάριος Κρητικόπουλος Θέατρο Άβατον Τηλέφωνο: 2103412689 Ευπατριδών 3 Γκάζι (πλησίον μετρό στάση Κεραμεικός)
Ημέρες και Ώρες παράστασης: Σάββατο στις 15.00, Κυριακή στις 11.00 Διάρκεια: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) Τιμές Εισιτηρίων: 8 € και ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις. Υπ. Επικοινωνίας για κρατήσεις σχολείων: 6985 028 588 (Ελένη Ροζάκη) Τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=FrXJ-zVeKH8
|