ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΝΤΡΙΖΗ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Τρίτη, 03 Νοέμβριος 2015 07:54

Νικολίτσα Ντρίζη

mexri4

Στις σύγχρονες κοινωνίες, ο άνθρωπος, απομακρυσμένος από τη φύση, έχει χάσει την πραγματική του διάσταση και έχει μετατραπεί σ’ ένα εγωκεντρικό και άπληστο ον.

ntrizh1

Απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών η ταλαντούχα και πανέμορφη Νικολίτσα, έχει συνεργαστεί στο θέατρο με τους: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας ("Ο εχθρός του λαού"), Αργυρώ Χιώτη ("Ασκήσεις Ύφους") ομάδα Pequod ("O γλάρος"," Υπόθεση Εργασίας", "Το διπλό βιβλίο"," Οι δυο μας τώρα’’) Δ. Μπογδάνο ("Γαμ") Μαρία Φιλίνη, Βάσια Ατταριάν ("Ο θερμαστής", "Μέχρι τώρα") κ. α. Στον κινηματογράφο συνεργάστηκε με τους: Κ. Ζάπα ("The last porn movie" ,''Αγάπη, αγάπη, αγάπη"), Δ. Αθανίτη ("Τρεις μέρες ευτυχίας ","Ο αόρατος" ), Γ.Οικονομίδη ("Ο μαχαιροβγάλτης"), Α. Αλεξίου ("Τετάρτη 4.45"), Β. Μαδεράκη ("Ο παππούς και η γιαγιά") κ. α. Την είδαμε στην παράσταση «Μέχρι Τώρα» που παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον Μάιο του 2015 στο SkrowTheater και ανεβαίνει ξανά φέτος σε μια εξελιγμένη εκδοχή της, στον δύσκολο ρόλο μιας νεαρής αθλήτριας σε πορεία προς τον θάνατο.

mexri5

Ποια είναι τα κινηματογραφικά στοιχεία στην παράσταση;

Η σκηνική δράση περιορίζεται χωροταξικά και η απόσταση με τους θεατές είναι πολύ μικρή. Παράλληλα ο φωτισμός είναι προσαρμοσμένος έτσι ώστε να αναδεικνύει την ποιότητα κάθε σκηνής με τρόπο που μας δημιουργεί την αίσθηση μιας «κάμερας» που καταγράφει την παραμικρή μας κίνηση ή βλέμμα.

 

Πως κανείς προσεγγίζει τον θάνατο με ανάλαφρη διάθεση και χιούμορ;

Δεν ξέρω αν ποτέ καταφέρνει κανείς να τον προσεγγίσει με αυτόν τον τρόπο γι’ αυτό και στην παράσταση θέλαμε να δημιουργήσουμε μια συνθήκη αναμονής θανάτου που να έχει αυτά τα στοιχεία. Νομίζω μια ψύχραιμη σκέψη οδηγεί στο συμπέρασμα πως είναι «τραγικά αστείο» το ότι ενώ αγωνιζόμαστε συνέχεια για τη ζωή μας, κάποια στιγμή φεύγουμε απ’ αυτή.

mexri6

Μίλησέ μου για την ηρωίδα που υποδύεσαι.

Η Άννα ήταν πρωταθλήτρια κολύμβησης πριν αρρωστήσει. Τώρα ετοιμάζεται να δώσει τον πιο σημαντικό αγώνα της και θέλει και σ’ αυτόν να δώσει τον καλύτερο εαυτό της. Θέλει να είναι άριστα προετοιμασμένη για να φύγει. Μέσα απ’ την προετοιμασία αυτή γίνεται πιο σοφή και αστεία και αντιδραστική και εν τέλει πολύ αξιοθαύμαστη.

 

Γιατί κατά τη γνώμη σας στις σύγχρονες κοινωνίες μας προετοιμάζουν για όλα τα άλλα εκτός από τον θάνατο σαν βίωμα, κάτι που δεν συνέβαινε στους αρχαίους πολιτισμούς και στις κάθε άλλο παρά «πρωτόγονες» κοινωνίες των ιθαγενών της Αμερικής, της Αυστραλίας και της Αφρικής;

Μια τέτοια προετοιμασία συνεπάγεται για μένα μια μετατόπιση των αξιών που δεν χωρά στις σύγχρονες κοινωνίες όπου ο άνθρωπος απομακρυσμένος από τη φύση έχει χάσει την πραγματική του διάσταση και έχει μετατραπεί σ’ ένα εγωκεντρικό και άπληστο ον.

 

Ποια είναι η γνώμη σου για το γεγονός του θανάτου και πως το αντιμετωπίζεις;

Τον σέβομαι απόλυτα. Παράλληλα με θυμώνει πολύ και με φοβίζει ακόμα περισσότερο.

 

Ποια είναι η σχέση της γέννησης με τον θάνατο αν θεωρήσουμε τις δύο δυναμικές συνθήκες σαν κομμάτια ενός ενιαίου συνόλου, της ζωής.

Ο Νίκος Καζαντζάκης την έχει εκφράσει απόλυτα στην Ασκητική: «Ευτύς ως γεννηθούμε, αρχίζει κι η επιστροφή, ταυτόχρονα κι ο γυρισμός... μα κι ευτύς ως γεννηθούμε αρχίζει κι η προσπάθεια να δημιουργήσουμε να συνθέσουμε να κάμουμε την ύλη ζωή... και τα δύο ρέματα πηγάζουν από τα έγκατα της αρχέγονης ουσίας..»

mexri7

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Η παράσταση «Ιστορία του γερασμένου παιδιού» της Τζ. Ερπενμπεκ που θα ανέβει στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων το Δεκέμβρη σε σκηνοθεσία Σεβαστιάννας Αναγνωστοπούλου.

 

Τι πεθαίνει και τι γεννιέται στα χρόνια μας, στα χρόνια της κρίσης…

Έχω σταματήσει να χαρακτηρίζω τα χρόνια που ζω «χρόνια της κρίσης» είναι τα χρόνια που με βρίσκουν στην παραγωγική και δημιουργική μου ηλικία. Με αυτή την έννοια πεθαίνει η ψευδαίσθηση πως οποιοδήποτε πολιτικοοικονομικό σύστημα θα πάψει να λειτουργεί ποτέ μόνο προς όφελος του και γεννιέται η επιμονή η εργατικότητα και η αλληλεγγύη.

mexri3

ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ

Η Άννα είναι μια νεαρή πρώην πρωταθλήτρια στην κολύμβηση. Βρίσκεται στο τελικό στάδιο μιας ανίατης ασθένειας και πολύ σύντομα θα πεθάνει. Παρόλα αυτά οι αισθήσεις της λειτουργούν ακόμη άψογα και δεν δείχνει σημάδια κατάρρευσης. Καθώς πλέον βρίσκεται στο σπίτι της για τις τελευταίες μέρες της ζωής της, την επισκέπτεται η Νοσοκόμα που θα την προετοιμάσει σωματικά και ψυχολογικά για τον θάνατό της. Σ’ αυτόν τον κρίσιμο τελευταίο αγώνα  για την Άννα, η Νοσοκόμα αποδεικνύεται το ιδανικό ταίρι για την αθλήτρια:  είναι ένα τέρας ψυχραιμίας, , πρωτοποριακή στον τομέα της, πειθαρχημένη, με τεράστια φαντασία και χιούμορ και εντελώς αλλοπρόσαλλη μέθοδο. Αλλάζοντας συνεχώς μορφές, προσωπεία και διαθέσεις οδηγεί την Άννα μέσα από ένα λαβύρινθο ασκήσεων στην  τελικό της προορισμό.. Πρόκειται δηλαδή για μια προπόνηση μέχρι θανάτου.

 

Κάθε Παρασκευή & Σάββατο, 21:15

Διάρκεια: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Εισιτήρια: 10€ κανονικό, 8€ μειωμένο-φοιτητικό, 5€ ατέλεια, ΑΜΕΑ, ανέργων

Σκηνοθεσία: Μαρία Φιλίνη, Βάσια Ατταριάν

Κείμενο: Κατερίνα Μαυρογεώργη

Επιμέλεια κίνησης - χορογραφίες: Έλενα Γεροδήμου

Σκηνικά - κοστούμια: Αλεξία Χρυσοχοΐδου

Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας

Ηχητικό περιβάλλον: Άννα Παπαϊωάννου

Φωτογραφίες-trailer: Γιάννης Καραμπάτσος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Λατουσάκης, Δανάη Επιθυμιάδη, Έφη Χριστοδουλοπούλου

Επικοινωνία: Κατερίνα Αποστολοπούλου

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Νικολίτσα Ντρίζη, Κατερίνα Μαυρογεώργη

SkrowTheater

Αρχελάου 5

Παγκράτι

Τηλέφωνο/κρατήσεις: 210 7235 842 (ώρες 11:00 π.μ.-14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ.-20:00 μ.μ.)

www.skrowtheater.com

www.facebook.com/mexritora