CHAT Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Κυριακή, 09 Φεβρουάριος 2014 08:43

CHAT

του Gustavo Ott

chat1

Gustavo Ott, καλλιτεχνικός διευθυντής του θέατρου San Martin στο Καράκας, έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων με τα εξής βραβεία: Διεθνές Βραβείο Δραματουργίας Tirso de Molina (Ισπανία, 1998) για το έργο του “80 δόντια, 4 μέτρα και 200 κιλά”, Διεθνές Βραβείο Ricardo López Aranda (Ισπανία, 2003) για το έργο “Η τρυφερή σου μολότοφ”, Β΄ Βραβείο στον Διεθνή διαγωνισμό Σύγχρονης Δημιουργίας και Ανανεωτικής Δραματουργίας του ΙNΑΕΜ στο Καράκας το 2006 για το έργο του “120 ζωές το λεπτό”, Β΄ Βραβείο Δραματουργίας του Torreperogil (Ισπανία, 2007) για το έργο “Τέρατα μεσ’ στη ντουλάπα, δράκοι κάτω απ’ το κρεβάτι” και με πολλά άλλα βραβεία, εθνικά και διεθνή.

chat2

Ένα κείμενο που περιλαμβάνει όλες τις φρίκες της ανθρωπότητας (σχεδόν). Τι θέλετε και δεν θα το βρείτε σ’ αυτό το έργο; Τρομοκράτες κομάντο αυτοκτονίας από το Ισλάμ αλλά κι από την Ευρώπη, απαγωγές, βιασμούς, μαζικές δολοφονίες από παρανοημένους μαθητές, εμπόριο βρεφών. Έλεος. Εκτός του ότι όλα αυτά τα εγκλήματα προϋπήρχαν του διαδικτύου, δεν τίθεται καν θέμα να έχουν προκληθεί απλά και μόνο επειδή κάποιοι επικοινωνούν διαδικτυακά. Το να θίγεις τις επτά πληγές και τα 107 τραύματα της ανθρωπότητας φορτώνοντάς τα στις στιβαρές πλάτες του διαδικτύου κι αντιμετωπίζοντάς το όχι ως μέσον αλλά ως αίτιο, είναι μάλλον ανυπόστατο. Αν η ανθρωπότητα γουστάρει φρίκες, που γουστάρει μπορεί να το πετύχει ακόμα και με ταχυδρομικό περιστέρι και με σήματα καπνού, δεν χρειάζεται σύνδεση με το ίντερνετ. Σε λίγο ο συγγραφέας θα κατηγορήσει το τσατ ακόμα και για τις σταυροφορίες. Τα δε ουσιαστικά προβλήματα της επικοινωνίας μέσω τσατ όπως η υπερβολική προσήλωση που οδηγεί σε κάποια μορφή εξάρτησης, η ανάπτυξη της παιδικής πορνογραφίας, η ψευδής και παραπλανητική ενημέρωση δεν θίχτηκαν καθόλου ίσως επειδή ο συγγραφέας δεν τα βρήκε τόσο συναρπαστικά ώστε να του εξασφαλίσουν ένα βραβείο. Ασυνάρτητος κι ολότερα εκτός πραγματικότητας ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε το θέμα του ιερού πολέμου και των μαρτύρων του Ισλάμ, αποδεικνύει για άλλη μία φορά την ογκώδη άγνοια των δυτικών όσον αφορά τα ζητήματα της μέσης Ανατολής και την ψυχοσύνθεση των Αράβων. Επίσης εύλογη η απορία: Γιατί χρειάστηκαν οκτώ άνθρωποι για να μεταφράσουν αυτό το έργο; Στη γραμμική Β να ήταν γραμμένο, λιγότεροι θα χρειάζονταν.

chat3

Η παράσταση ήταν περισσότερο μια περφόρμανς απολύτως λιτή, βασισμένη στην υποκριτική των ηθοποιών χωρίς ιδιαίτερα ευρήματα και χωρίς ερμηνευτικές εκπλήξεις. Ο βαρύς κι ασήκωτος λόγος κάθισε στα στομάχια και των ηθοποιών και ακολούθως των θεατών αλλά η απλότητα κι η αμεσότητα της σκηνοθετικής γραμμής έδωσε στο έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα μια ποιότητα που, κατά την γνώμη μου, δεν διαθέτει εγγενώς και στους ηθοποιούς την ευκαιρία να έχουν κάποιες στιγμές υποκριτικής ευκρίνειας και συγκινησιακής έξαρσης.

chat4

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ, Κλ. Ελαιοτριβιάρη, Δ. Ζιούβα, Ζ. Κουφοπούλου, Ι. Λαζοπούλου, Σ. Πολενάκης, Α. Σαράφη, Κ. Τσολακίδου

Σκηνοθεσία: Χρήστος Στρέπκος

Σκηνογραφία: Μάρκελος Μαυρομμάτης

Κοστούμια:CelebritySkin

Κίνηση: Νίκος Λυμπεράτος

Φωτισμοί: Ευσταθία Δρακονταειδή

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μουλίνος

Παίζουν: Κατερίνα Κολυροπούλλου

Ελένη Καλαντζοπούλου

Γιάννης Τσάκωνας

Νίκος Λυμπεράτος

chat5

Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00

Διάρκεια παράστασης: 80' (χωρίς διάλειμμα)

Γενική είσοδος: 10 €

Πολυχώρος Vault

Μελενίκου 26

Γκάζι

Βοτανικός

Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια)

Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6945993870 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 -21:00)

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 12 Φεβρουάριος 2014 08:13